نیلوفرنیلوفر، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 9 روز سن داره

**نیلوفر،تک گل زندگی ام**

14 ماهگی و این روزهای دخملی...

1393/8/19 12:44
نویسنده : مامان نیلوفر
378 بازدید
اشتراک گذاری

 

ماهگیت مبارک عسلم ،عشقم،زندگیم

 

 

 

و اما آنچه دخملی تو این مدت یاد گرفته

یه مدت نوارت روی کلمه سلام گیر کرده بود و میرفتی و می اومدی

میگفتی سلام

ببخشید ببخشید مامان توی دستشویی هم از دست تو در امان نیستم میایی پشت در

آنقدر در میزنی تا مامان در را که باز میکنم میگی آ ســــــــــــــــــلااااااااااام 

وقتی دالی بازی هم میکنیم به جای دالی میگی ســــــلااااااام

وقتی هم به کسی که برات آشنا باشه میرسیم سلام میکنی محبت

 گاهی اگه توی تلویزیون هم یکی سلام کنه تو میگی سلام و گاهی هم هرچی میگی

سلام کن خبری نیستبدبو

به محض اینکه تلفن زنگ میخوره یا زنگ اف اف را میزنند میگی بابا قربونت برم که همیشه

منتظر بابایی هستیبوس

با تلفن که حرف میزنم میایی گوشی را میگیری و میگی الو سلام بعضی وقتها کلی هم

تعریف میکنی و گاهی هم هرچی میگم حرف بزن هیچی نمیگی

وقتی گوشی مامان یا بابایی زنگ میخوره میدوی میری گوشی را برمیداری و میاری میدی

بهمون و میگی الوالو و در هر شرایطی باید تلفن جواب داده بشه مثلاً یک بار مامان داشتم

ظرف میشستم گوشیم زنگ خورد آوردی برام هرچی گفتم مامان بعد جواب میدم میگفتی

الو الو تا آخر مجبور شدم جواب بدم زور دیگه

گاهی وقتها هم که مامانی توی آشپزخانه هستم و صدای زنگ تلفن را نمیشنوم

وقتی میام پیشت به گوشی اشاره میکنی و میگی مامان الودلخور

خاله اعظم و عمو رحمت و خاله الهام هفته گذشته که اینجا بودند توی پتو می گذاشتنت

و تابت میدادند خودت هم میخوندی تاب تاب عباس

از اون روز دیگه روزگار نداریم میری پتو میاری و میگی تاب بیچاره بابایی دیشب تا ساعت

12 تنهایی تابت میداد خخخخخخخخخ

یاد گرفتی میری توی اتاقت در کمدت را باز میکنی و اسباب بازیهات را بردمیداری

با اینکه هنوز خودت به تنهایی نمیتونی بلند بشی و راه بری خودت را به اولین وسیله

در دسترست میرسونی و بلند میشی و راه میری

از پله آشپزخونه که میخواهی بیایی بالا چون هنوز نمیتونی اول میایی روی پله میشینی

میچرخی پاهات را میذاری بالا و نشستنکی خودت را میرسونی به صندلی و بلند میشی

و حالاست که همه کابینت ها و کشوها چک  میشن خسته که میشی برمیگردی و

دقیقاً همونطوری از پله ها میایی پایین

همین که مامان میام میشینم به خصوص پای تلفن میایی به من گیر میدی و میگی ممه

و همونطوری ایستاده شروع به خوردن میکنیخوشمزه

خوابت که میگیره دست مامانو میگیری میبری سمت تخت یا بالشتت و

میگی ممه لالابوسمحبت

دست میذاری روی نافت و میگی این ممهخندونک

یه مدتی بود که من و نیلوفر خانم با هم روی تخت میخوابیم چی بگم از خوابیدنش این چند

وقت یه خواب راحت نرفتم از بس توی خواب غلت میزنه و من همیشه روی لبه تخت بودم

آخرش دوباره اومدیم روی زمین خوابیدیم  متفکر

وقتی میگم برای عروسکت لالایی بخون تکونش میدی و میگی لالا لالا هرچند بازی

با عروسکت در همین حده

میری سمت بخاری دستت را میبری نزدیک با انگشتت اشاره میکنی و میگی داخ داخ

چای هم که میبینی همینطوره میگی داخ داخ و تا مطمئن نشی که خنک شده نمیخوری

برای غذا خوردن هم اول غذا را بو میکنی بعد یک ذره اش را میخوری اگه دوست نداشته

باشی تحت هیچ شرایطی نمیخوری

وقتی میخوری زمین اگه جاییت درد بگیره با دست نشون میدی و شروع میکنی خودت را

لوس کردن و شروع میکنی به توضیح دادن که چی شده و تا من یا بابایی نیاییم نازت کنیم

رها کن نیستی

قطره آهن که بهت میدم بعدش مسواکت را میارم که دندونهات را تمیز کنم دختر باهوشم

مسواک را از مامان میگیره و خودش شروع میکنه مسواک را به دندونهاش کشیدن

وقتی هم چیزی را نمیخوای سرتو تکون میدی و میگی نه

خیلی چیزهایی که اسمشون را نمیدونی  و میخوای همشونو میگی آپ بده

وقتی هم چیزی میخوای که حواسمون نیست به تو هم بدیم میگی من ،من

تو ماشین که میشینی اول از همه اشاره به ضبط میکنی که روشنش کنیم و میگی آبوشه

و همین که روشن میشه شروع میکنی به نای نای

حالا هم که بابا نوحه میذاره سینه میزنی(اینم عمو رحمت یادت داده)

اگر چیزی را روشن کنی مثل برق، تلویزیون و...میگی آبوشه(خاموشه) اگر خاموش

هم کنی میگی آبوشه کلاً برای خیلی چیزها بکار میبری مثلا سر سطل زباله میری درش

که بسته است میگی آبوشه

به محض اینکه ماشین لباسشویی روشن میشه میری جلوش و میگی آبوشه

و وقتی ماشین لباسشویی میره روی دور تند میترسی و فرار میکنی میایی

بغل مامان

وقتی که مامانی نماز میخونم میایی جلوی من  و خودت را میندازی روی من و

میخوای بغلت کنم

و اما امان از وقتی خودت را لوس میکنی میایی سرو صورتت را میکشی به صورت من

و میخوای که بوست کنم تا چشمات را هم باید ببوسم عاشق این لحظه هام

وقتی هم که دعوات میکنم سرتو میندازی پایین لباتو جمع میکنی و دیگه حرف نمیزنی و

همینطوری تو چشمای من زل میزنی تا وقتی که مامان بغلت کنم و تو همچنان

کاری را که میکردی ادامه میدی مگر اینکه از صحنه جرم بریمبدبو

وقتی هم که میری سرکیف مامان یا لب تاپ مامان به محض اینکه مامان میام سمتت

میندازیشون کنار و فرار میکنی قربونت برم که اینقدر بلایی

لوازم آرایش مامان که از دستت در امان نیستند رژ لب مامان را برمیداری همینطوری که

بسته  است میکشی روی لبهات ومیگی برام بزن یا مدادابروی مامان را برمیداری

میکشی به ابروهات

اگه یه چیزی را از جلوت بردارم وبگم نیست رفت تو هم میگی رفت

وقتی میگم نیلوفر بریم آب بازی دست منو میگیری و میری جلوی در حمام

وقتی میگم بریم جیش میری جلوی در دستشویی

و اما بعضی از واژه های دیگه ای که یادگرفتی

مامان: نیلوفرم پیشی میگه چی؟      نیلوفر= مَ مَ

مَس = ماست                              مُس= موز                                سی=سیب

چای                                          نانا= نی نی                          

آپ بده =آب بده                            این چیه ، این چیچیس ، این چیچینه =   این چیه؟

الله = برای نماز خوندن                   ادم= اعظم                             ردا= رضا

ببین=  ببین                                      آیی= هادی                           شوا=شلوار

بابا  سِ ِ = بابا قاسم                    سرده = سرده                        دای= دایی

زن دا=زن دایی                     عم= عمه                               مامان بُ=مامان بزرگ

دیگه بیشتر از این مامانی ذهنم یاری نمیکنه بعضی از این کلمه ها را هم همیشه

نمیگی گاهی میگی گاهی هم خیر .خیلی لغتهای دیگه را هم وقتی بهت میگم تکرار

میکنی یه مدت میگی ولی بعد دیگه نمیگی

مثل اسمت که وقتی میپرسیدم اسمت چیه میگفتی لیلولو ،،،،

مامانی ببخشید این پستت خیلی خیلی طولانی شد سعی میکنم دیگه نگذارم یه همچین

اتفاقی بیافته که بخوام کارهات همه را با هم بگم که تازه بعضی هاش هم فراموش میشه

حالا بریم سراغ عکس

                                             بقیه در ادامه مطلب

نیلوفر خانم در حال تاب بازی با پتو  

جشنجشن

93/8/24: امروز شنبه 24 آبان است و دخملی مامان به تنهایی و بدون کمک ایستاد

البته امروز فقط یکبار انجام دادی ولی این یعنی یک آغاز جدید

 

پسندها (19)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (13)

✓ مامان زهراღ
22 آبان 93 19:48
الهی چه شیرین زبون شده این دختر خوشگل..بووووووووووووس
مامان نیلوفر
پاسخ
آره مامانی خیلی شیرین شده اینقدر که دوست ندارم این روزها تموم بشه
مامان هانا و آریا
24 آبان 93 3:58
یوووووس برای نیلوفر جون که انقدر باهوش و شیرین زبونهه
مامان نیلوفر
پاسخ
مرســـــــــــــییییییییی
آریا، مامانی و بابایی
24 آبان 93 8:02
الهی قربون حرف زدنات بشم من که ناز حرف میزنی
مامان نیلوفر
پاسخ
خدا نکنه گلم
مامان دیانا
24 آبان 93 9:06
آفرین به این دخمل شیرین زبون با این فرهنگ لغت اختصاصیمخصوصا در بیان واژه آبوشه
مامان نیلوفر
پاسخ
قربونتون برم
مامان راحله
24 آبان 93 15:20
ماشالله عزیز دلممممممممم .... شیطون بلا هر روز داری خوردنی تر میشی
مامان نیلوفر
پاسخ
ممنون خاله جونی فداتون بشم
مامان ریحانه
24 آبان 93 18:41
خانوم طلا قربون حرف زدنت بره خاله با اون کلمات غلط غلوطت که من عااااااااااااشقشم بوس برای نیلوفر عسل
مامان نیلوفر
پاسخ
ممنون خاله قربونتون برم اینطوری حرف زدنشون هم برای خودش عالمی داره
خـآلـــﮧ فاطمـــﮧ
24 آبان 93 19:32
ماشالااااا عزیزم
مامان راحله
24 آبان 93 23:47
########______________________ ___####____________________________ ___####______سلام دوستگلم_____ ___####______________________________ ___####______________________________ ___####_____________________________ ___####_________________________________ ___####______###______###_______________ -########__#####___#####_____________ ___________#######__######______________ __________################______________ __________################______________ ___________###############______________ ____________#############_______________ _____________###########_____###___###__ ______________#########______###___###__ _____________ __#######_______###___###__ ________________#####________###___###__ __ ______________###_________###___###__ _________________#___________#######___ _____________________________#####__
ترنم
25 آبان 93 8:58
قربون دایره لغتت بشم من با این حرف زدنت مامانش تو رو خدا جای من لپاش یه بوس آبدار کن این پستو خوندم کلی ذوق کردم
مامان نیلوفر
پاسخ
ممنون گلمچشمقربونتون برم
مامان دینا
25 آبان 93 11:52
خاله اینقد شیرین زبونی نکن همه میخوان بخورنت ها
مامان نیلوفر
پاسخ
خاله آخه کار دیگه ای که بلد نیستم
مامان سحر
26 آبان 93 22:33
خوشمزه ی ناز مامانی
خاله الهام
30 آبان 93 17:01
سلام خاله الهی من فدات بشممممم بوس با اینکه باخاله یکم غریبی میکنی اما من عاشقتم فینگیل
خاله مهديه
1 آذر 93 0:31
اووه ماشالا چقدر حرف ميزنه اين نيلوفر خانوم ما...چقدر شيرين زبون شده ...الهي الهي اون قسمت پتو كه گفتي خيلي خنده دار بود بعضي وقتا بچه ها به يه چيزايي پيله ميكنن كه آدم نميدونه چكار بكنه هههه اميدوارم نيلوفر جون هميشه دختري شاداب و خندون و شيطون باشه پست اين بار اگرچه طولاني بود ولي قشنگ بود. دست شما مادر مهربون درد نكنه بووووس
مامان نیلوفر
پاسخ
ممنون گلم واقعاً یه وقتایی فهمیدن بچه ها سخته فاطیما جونو ببوسید