نیلوفرنیلوفر، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 9 روز سن داره

**نیلوفر،تک گل زندگی ام**

بای بای پوشک و مجموعه ای ازفرهنگ لغت

1394/3/29 14:05
نویسنده : مامان نیلوفر
860 بازدید
اشتراک گذاری

از سه شنبه هفته گذشته دقیقاً روزی که خانمی 21 ماهه شدی تصمیم گرفتم

دیگه پوشکت نکنم یک هفته خیلی خوب بودی فقط موقع خواب یا بیرون که میرفتیم

پوشکت میکردم بقیه مواقع همیشه باز بودی و شورت آموزشی میپوشیدی و هر چند

دقیقه یکبار که ازت سوال میکردم اگر دسشویی داشتی میگفتی بریم نا گفته نمونه که

در و دیوار و از دستت در امان نبودن و همه را با ماژیک خط خطی کردی و اینطوری سرت

را گرم میکردم دقیقاً بعد از یک هفته یعنی سه شنبه این هفته همه چی عوض شد به

زور باید ببرمت دستشویی ولی فایده ای هم نداره و میگی نه نه تموم شد و بلند میشی

میری از دستشویی که میایی بیرون جیش میکنی و بعد میگی جیش بریم دسشویی

واقعاً نمیدونم چکار کنم به یه موقع دیگه موکول کنم یا ادامه بدم شاید درست بشه ولی

خیلی از نظر روانی خیلی روم اثر گذاشته و همش دعوات میکنم واقعاً نمیدونم چکار کنم

مجموعه ای از کلماتی که میگی را برات مینویسم هرچند بیشتر کلمه ها را میگی و

جمله های زیادی هم میگی

اونه=هندوانه           بسی=بستنی            پوسه=تخمه،پسته                منم=مریم

آله= خاله       الام=الهام      کشش=کشمش     هام=بعضی ازخوردنیها(مثل پاپ کرن)

لوبا=لوبیا                اسین=حسین             باباآسم=بابا قاسم            اشین=بشین

چیش= چشم      دل=گل               شوال=شلوار                   دذا=غذا

ارشیا=عرشیا         قص=قرص                  داخ=چای،آبمیوه              شوکولات=شکلات

ستره=ستاره    پوفک=پفک          کونتولل=کنترل            مانیذ= پانیذ

میتی=مهدی           مماخ=دماغ              اندش=انگشت                      آدی=هادی

اودکار=خودکار           اتاب=کتاب

آینه- بپوش- حمام- باباحاجی-مامان بزگ- عظم-دضا-عل دضا-عمه- دسشویی- بازار-

پاشو- امیر-عمو-ماشین-توت(عشق توته)-دهن-دست-پا-سر-

بذار سرجاش-باز کن- نگاه کن- اینو بده-کپش بپوش-آب میخواد- شورت بپوش-کپش دربیار-

لالاکن-

اسم مامانت چیه؟مامان الاله     اسم بابات چیه؟بابا میتی       اسم خودت چیه؟من

هر کلمه ای را هم که یادت بدم تکرار میکنی به جز اسم خودت قبلاً یه چیزایی سرهم

میکردی میگفتی ولی حالا دیگه هیچی

عاشق سریال شمعدونی بود همه باید نگاه میکردندبیشتر عرشیا را دوست داشت تا

شروع میشد ذوق میکرد و میگفت ارشیا ارشیا همه کارهای اونا را هم تکرار میکرد

وقتی ازش میپرسم مامان را دوست داری؟ میگه نه بعدمیپرسم چند تا دوست داری؟

میگه 3 تا

وقتی صداش میکنم میگه بله

ازش میپرسم عشق من کیه؟ من    نفس من کیه؟ من   چند بار که تکرار کنم میزنه یه

کانال دیگه میگه دضا  میگم رضا نه!! تویی میگه بابا آسم میگم نه تویی!! دوباره میگه عظم

و دیگه تکرار فایده نداره

 

دایی مهدیش را همیشه دایی سلام صدا میکرد وقتی هم بهش میگفتیم بگو دایی مهدی میگفت

نه دایی سلام حالا چند روزیه که دیگه میگه دایی میتی یا میتی

میپرسم دستت راستت کو؟ بلند میکنه  

دست چپت کو؟ بلند میکنه یه وقتایی هم دوتایی را با هم بلند میکنه

 

پسندها (11)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (12)

مامان هانیه
29 خرداد 94 15:47
فدای شیرین زبونی هات بشم عسلی خاله بوووووووووس
مامان نیلوفر
پاسخ
خدا نکنه عزیزم
مامان ندا
29 خرداد 94 17:59
ایشاا.. موفق میشی مامانی... عززززززیزم..قلبون شیرینزبونیات
مامان نیلوفر
پاسخ
انشاالله فداتون بشم عزیزم
مامان زهرا
29 خرداد 94 21:54
سلام عزیزم هزار ماشاالله ب دختری خدا حفظش کنه، عزیزم زود از پوشک گرفتی باید میزاشتی 2سالش بشه بعد چون تووی این چند ماه قدرت فهم و کنترل شون بیشتر میشه . اگه میتونی ب اعصابت مسلط باشی ک ادامه بده وگرنه بزار برای چند ماهه دیگه ببوس گل دختری و
مامان نیلوفر
پاسخ
سلام عزیزم ممنون یه قتایی خودم هم فکر میکنم ای کاش یکم صبورتر بودم و حالا شروع نمیکردم
ترنم
31 خرداد 94 8:05
ای جونم قربون اون فرهنگ لغتت بشم تو رو خدا جای من بخاطر این شیرین زبونیاش ببوسش نگران پوشک هم نباش خوب هنوز کوشولو دیگه کم کم یاد میگیره
مامان نیلوفر
پاسخ
خدا نکنه گلم فداتون بشم امیدوارم زود یادبگیره هیچکداممون زیاد اذیت نشیم
مامان ریحانه
31 خرداد 94 12:02
عزیزم اصلا دعواش نکن چون که نتیجه ی عکس میده اگه میدونی هنوز آمادگیشو نداره به یه زمان دیگه موکول کن چون واقعا وقتی زمان مناسبش فرا برسه بچه با این موضوع کنار میاد و راحت تر قبول میکنه من هم برای از شیر گرفتن و هم از پوشک گرفتن نازنین دو بار اقدام کردم و در هر دو مورد اولین بار خیلی کلافه بود و لج بازی میکرد ولی در دومین بار خیلی عاقلانه برخورد کرد و راحت پذیرفت عزیزم شما هم همین کارو بکن چون اینجوری هم بچه کلافه میشه هم خودت به نظرم یه چند ماهی صبر کن هر بچه ای تواناییش فرق میکنه من نازنینو تو 2 سال 8 ماهگی گرفتم فدای شیرین زبونیاش بشم من
مامان نیلوفر
پاسخ
سلام عزیزم بقیه که نمیذارن از بس میگن دیگه پوشکش نکن ولی در کل چون اول امتحان کردم و خوب جواب داد فکر کردم میشه اقدام کرد ولی فقط چند روز بود ولی حالا گاهی میگه .اکثراببخشید جیش میکنه بعد میگه یا یه وقتایی از صبح تا عصر جیش نمیکنه به محض اینکه پوشکش میکنم که میخواهیم بریم بیرون یا میخواد بخوابه جیش میکنه حالا دیگه نمیدونم چکار کنم تصمیم گرفتم یه مدت دیگه صبر کنم ببینم چی میشه به خصوص اینکه یه وقتایی گیر میده پوشکش کنم یه وقتایی هم خودش پوشکش راباز میکنه و دوست نداره بسته باشه خدانکنه عزیزم
مامانی بهار
1 تیر 94 17:00
سلام عزیزم به نظرم زود شروع کردی البته نمیدونم نیلوفر جان علاپمی داشت که تصمیم گرفتی از جیش بگیری یا نه؟چون اگر بیخود اصرار کنی بچه اذیت بشه.
مامان نیلوفر
پاسخ
سلام نمیدونم احساس میکردم الان دیگه میشه از پوشک گرفتش ولی کار خیلی سختیه دارم نا امید میشم
مامان نوشين و بابا علي
6 تیر 94 13:53
قربونت بشم خاله با این حرف زدنت
مامان نیلوفر
پاسخ
خدا نکنه عزیزم
مامان يسنا جون
14 تیر 94 15:34
http://www.niniaxs.ir/index.php/1ta3/5015-2015-07-01-09-53-53 لطفا به این سایت برید و به یسنا امتیاز بده...ممنون...برای امتیاز دادن روی قلب کلیک کنید....
مامان فدیا
15 تیر 94 10:53
ای جونم چه شیرین حرف میزنه کلی خندیدم با این تلفظاش
مامان نیلوفر
پاسخ
عزیزمی
مامان دیانا
18 تیر 94 10:38
آفرین به این دخمل شیرین زبون. عزیزم واسه این پروژه باید خیلی صبور باشی و واسش وقت بذاری.اصلا دعواش نکن چون فیدبک خوبی نصیبت نمیشه و واسه بچه همیشه دستشوئی کردن با ترس و استرس همراه میشه.منم دارم اگه خدا بخواد دیانارو از شیر میگیرم و همین روزهای سختو دارم.ولی باید حوصله کرد.ان شالله خدا به همه مامانهای مهربون کمک کنه و صبرو تحملشونو بالا ببره
مامان نیلوفر
پاسخ
قربونتون برم انشاالله شما هم موفق باشید بالاخره دوره ایه که باید هممون طی کنیم دیانا جونو ببوسید
مامان راحله
23 تیر 94 17:20
پیشاپیش عید فطر، روز چیدن میوه های شاداب استجابت مبارک باد
مامان نیلوفر
پاسخ
ممنون
خاله مهديه
29 مرداد 94 13:34
والی الهی الهی چقدر شیرین زبون شده این دخمل ماشااله زیادم حرف میزنه ..معلومه که خیلی باهاش حرف میزنید آفرین به شما چرا دیگه عکساشو نمیذارید ؟؟
مامان نیلوفر
پاسخ
ممنون عزیزم اتفاقاً من خیلی اهل حرف زدن باهاش نیستم ولی وقتی بیرون میریم براش توضیح میدم که اینجا کجاست یا وسایل اطراف را براش میگم چیه اونم اگه از چیزی خوشش بیاد فوراً یاد میگیره ولی اگه دوست نداشته باشه گوش هم نمیده نمیذازه زیاد ازش عکس بگیرم بخصوص اگه بخوام با دوربین بگیرم گوشیم هم مشکل پیدا کرده عکس گرفتن باهاش مشکل شده